خوشبختي و بدبختي
امام على عليه السلام:
مَن أجهَدَ نَفسَهُ فى إصلاحِها سَعِدَ، مَن أهمَلَ نَفسَهُ فى لَذّاتِها شَقِىَ وَ بَعُدَ
هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بي ندازد، خوشبخت مي شود. هر كس خود را در لذتها رها كند، بدبخت مي گردد و بي بهره مي ماند.
غررالحكم، ح 8246 و ح 8247